Alla köp, beställningar av varor hos Bryggbolaget i Norden AB direkt via telefon, brev, e-post eller via webbplatsen bryggbolaget.se innebär att du som kund accepterar köpvillkoren. 
Som kund har du fullt betalningsansvar för beställda varor/tjänster och transport.

Du måste ha fyllt 18 år för att få handla på Bryggbolaget!



LEVERANS:

DHL Service Point

Vi använder oss av DHL Service Point där, efter beställning, dina varor levereras till närmsta utlämningsplats i ditt närområde (styrs av ditt postnummer). Beställningar på vardagar innan klockan 14 skickas vanligtvis samma dag. Beställningar efter 14 eller på helger skickas nästkommande vardag. Normal leveranstid är 1-2 vardagar inom Sverige. Avisering sker via SMS och/eller e-post. Det är kundens ansvar att säkerställa att dessa uppgifter är korrekta. 

OBS! Legitimation krävs vid hämtning på samtliga utlämningsplatser!

Om din beställning väger mer än 20 kg eller har en skrymselvikt på mer än 20 kg kan vi inte skicka via DHL Service Point och då skickas dina varor med DHL Paket istället vilket innebär leverans direkt till din dörr. Bryggbolaget bjuder i så fall på den extra fraktkostnaden.



DHL Paket
När din beställning väger mer än 20 kg, har en skrymselvikt på mer än 20 kg eller när det krävs flera kollin skickas dina varor med DHL Paket och innebär leverans direkt till din dörr. Normal leveranstid är 1-3 vardagar inom Sverige (beror på ort). Körs ut som DHL Paket utan avisering till företag och med avisering till privatpersoner. Avisering sker till privatpersoner via SMS och/eller e-post. Det är kundens ansvar att säkerställa att dessa uppgifter är korrekta. 


DHL Pall
För större beställningar med hög vikt / skrymmande skickas dina varor med DHL Paket och innebär leverans av pall direkt till din dörr. Normal leveranstid är 1-3 vardagar inom Sverige (beror på ort). Körs ut som DHL Pall utan avisering till företag och med avisering till privatpersoner. Avisering sker till privatpersoner via SMS och/eller e-post. Det är kundens ansvar att säkerställa att dessa uppgifter är korrekta. 


Posten Brev
Brev kan ej spåras och används på egen risk. Bryggbolaget i Norden AB står inte för eventuellt förlorade brev. Högsta vikt för brev är totalt 500 g. 


Avhämtning på vårt lager i Torslanda
Beställningar innan 14 kan hämtas samma dag såvida det inte rör sig om beställningsvaror. Vi har öppet för avhämtning mån-fre kl 10-16. Observera att om inga beställningar med avhämtning finns i våra system efter kl 14 kan lagret dessa dagar stänga tidigare. Det finns också möjlighet att förboka, per e-post eller telefon, avhämtning andra tider. Då krävs det att man ringer eller mailar till oss för att få en tidsbestämd avhämtning så vi kan se till att någon finns på plats. Ring oss på 031-41 90 00 eller maila till oss på logistik@bryggbolaget.se (Ange när du vill/kan komma) så bokar vi in en tid som passar. 

Avhämtningadress:
Flygfältsgatan 28
42337 Torslanda

Klicka här för en karta! (Vi sitter i samma byggnad som Bjurfors).


BETALNINGSALTERNATIV:

Vi erbjuder Klarna Checkout, PayPal, Faktura samt Förskottsbetalning.
På vissa varor erbjudes inte faktura. Du ser i kassan vilka val du kan göra. Om du är sen med din betalningar till oss tillkommer extrakostnader. I första steget i form av påminnelseavgift 60 kr och ränta 18 %, om betalning fortfarande uteblir efter påminnelse tillkommer kostnader för att driva in skulden såsom inkassokostnader eller andra avgifter för handläggande av kronofogdemyndigheten. Vid sen eller utebliven betalning kan vissa eller alla betalningsalternativ komma att spärras på ditt konto för framtida köp.

Faktura (15 dagar)
Fakturan skickas till dig via e-post så snart din order tas ut för behandling, din order packas i turordning. Normalt fakturerar vi inom 1-3 arbetsdagar från att vi mottagit Er order, förfallodatum på fakturan är 15 dagar från faktureringsdatum. Om du ej erhållit fakturan när du får meddelande om att din orderstatus ändrats till skickad eller packad, eller absolut senast när du mottager dina varor, måste du höra av dig till oss omgående så vi kan skicka en ny faktura till dig. Detta för att undvika extra kostnader som t.ex. påminnelseavgift 60 kr, ränta 18% eller inkassokostnader. Endast en påminnelse skickas ut och den skickas enbart via e-post, inkommer ej betalning inom 5 dagar efter påminnelse så lämnas ärendet vidare till inkasso. Om du betalat din faktura sent så ber vi dig vara uppmärksam på att räntefakturering sker endast via e-post. Bryggbolaget i Norden AB förbehåller sig rätten att ta kreditupplysning på de kunder som väljer Faktura (15 dagar) som betalningsmetod.


Klarna Checkout

Faktura (14 dagar), konto, delbetalning, kort samt betalning via internetbank. Fakturan skickas automatiskt via e-post när vi skickar/har packat varorna. Du kan efter slutfört köp välja om du istället för fakturan betala via konto, delbetalning, kort eller betalning via din internetbank. 


PayPal Checkout

Snabbt & tryggt! Betala snabbt och enkelt med ditt konto på PayPal.


Förskottsbetalning

Vi skickar varorna så fort vi ser betalningen i vårt system vilket ofta kan ta några dagar. Om du mailar oss en betalningsbekräftelse så skickar vi varorna direkt.
Bg: 269-1343.



ÖVRIGA VILLKOR:

Ångerrätt/Öppet köp

Skulle du ångra ett köp har du som privatperson ångerrätt i 14 dagar.
Varan skall returneras oanvänd och helst i obruten originalförpackning. Ångerrätten gäller inte för varor som klassas som livsmedel (BryggBolaget säljer inga livsmedel).

Om du ångrar ett köp måste du meddela oss detta inom 14 dagar från att du mottog varan och returnera varan snarast. Returfrakten står du som kund själv för. När vi har mottagit returen betalar vi tillbaka dina pengar snarast, dock senast inom 7 dagar. Om du returnerar en hel order återbetalar vi även fraktkostnaden (ej returen). Ångerrätten gäller ej vid outlösta paket eller för företag.

Eventuella byten av varor behandlas som nyttjande av ångerrätten. 

Undantag från Ångerrätten/Öppet köp 

Humle
Malt och andra spannmål
Maltextrakt
Jäst
Jästnäring och andra tillsatser med utgångsdatum
Vin- och ölsatser
Tidningar


Outlöst försändelse 

Om konsumenten inte hämtar ut försändelsen så att den outlöst går i retur till oss tillkommer en avgift på 195 kronor för att täcka våra extra kostnader för hanteringen. Vill konsumenten ha sina varor skickade igen tillkommer även en ny fraktavgift, motsvarande den fraktkostnad som konsumenten betalade för vid första sändningen. Vill konsumenten få pengarna tillbaka i stället för att mottaga varorna så kommer vissa varor (se lista under Ångerrätt) samt fraktkostnader att exkluderas från det beloppet. 


Ändrat transportuppdrag
 


Vid ändring av transportuppdrag på redan skickat gods tas en avgift ut på 200 SEK inkl. moms. Det gäller exempelvis ändring av leveransadress och ändring av fraktmetod. 



Reklamationsrätt
Du som kund har inom 3 år från köpet rätt att reklamera en vara eller tjänst om varans eller tjänstens egenskaper avviker från det som avtalats eller som följer av lag. Inom de första 6 månaderna efter köp gäller vår produktgaranti, alternativt måste säljaren bevisa att felet inte är ursprungligt. När det har gått mer än 6 månader efter köpet är det i stället konsumenten som måste bevisa att felet är ursprungligt.

Varan ska reklameras “inom skälig tid” efter upptäckt av fel, en god riktlinje är inom 2 månader. Konsumenten ska vid godkänd reklamation bli ersatt för eventuella fraktkostnader.

Reklamationen görs skriftligen och skickas till info@bryggbolaget.se

Reklamerad vara skickas därefter till:

BryggBolaget i Norden AB
Flygfältsgatan 28
42337 Torslanda